مجله نایس اپتیک

عینک آفتابی ویفرر به چه فرم صورتی میاد؟

عینک ویفرر

عینک آفتابی ویفرر

یکی از معروف‌ترین طرح‌های عینک آفتابی که درمیان زنان و مردان در هر سن و سالی محبوب است عینک‌های ویفرر(wayfarer) هستند، این مدل عینک سال‌هاست به یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های مد و علاقه‌مندی‌های افراد خوش استایل تبدیل شده‌اند. عینک ویفرر نسبت به سبک‌های خلبانی طراحی زمخت‌تری دارند، قاب ذوزنقه‌ای کائوچویی و دسته‌های پهن این عینک باعث می‌شود بیشتر مردانه به نظر برسند.

عینک ویفرر در طول تاریخ بر چهره افراد مهم و تاثیرگذاری در عرصه‌های گوناگون سیاست و هنر همچون جان اف کندی، مارتین لوتر کینگ، باب دیلن و اندی وارهول معرفی شده است. این عینک‌ها در دهه‌های 50 و 60 میلادی بسیار پرطرفدار بودند، در دهه 70 تا حدودی علاقه به این مدل کاهش یافت و دوباره در دهه 80 محبوب بسیاری شدند، دهه 90 بار دیگر زمانی برای فراموشی عینک‌های ویفرر بود اما حالا در عصر معاصر این مدل عینک آفتابی با تنوع بسیار در رنگ، اندازه و تزئینات از گزینه‌های مورد علاقه زنان و مردان بسیاری است.

عینک آفتابی ویفرر دارای سبک کلاسیک و نوستالژیک است که در همه‌ی زمان‌ها جذاب و شیک بوده و همچنان نیز هست.

کمپانی ری‌بن با طراحی عینک خلبانی، انقلابی بزرگ و ماندگار در صنعت مد عینک آفتابی ایجاد کرد. اما این کمپانیِ برخاسته از نیویورک و رشد یافته در ایتالیا، مدل‌های دیگری هم دارد. طرح‌هایی که به اندازه عینک‌های خلبانی محبوب و معروف هستند. یکی از انواع عینک‌های بسیار پرطرفدار این برند در جهان، مدل ویفرر است.

ری‌بن این مدل بسیار شیک را در دهه ۵۰ میلادی برای اولین بار روانه بازار کرد . همچون مدل‌های خلبانی، ویفررهای ری‌بن هم مورد توجه دیگر برندهای لوکس جهان قرار گرفت. همین باعث شد تا این مدل هنوز هم جزو پرطرفدارترین نوع عینک طبی و عینک آفتابی در جهان باشد.

طرح ساده و مشکی عینک طبی ویفری شهرت بسیاری دارد. البته شما می‌توانید طرح‌های مختلف را در رنگ‌های دیگری هم‌چون رنگ‌های مات رنگین‌کمان، پلنگی یا لاک‌پشتی هم پیدا کنید.

با این حال، مشکی محبوب‌ترین رنگ عینک آفتابی ویفرر است.

عینک آفتابی ویفرر به کدام فرم صورت میاد؟

عینک آفتابی ویفرر تقریبا برای همه فرم‌های صورت مناسب است. اما بیشتر از همه مناسب افردی است که صورت‌های قلبی، گرد و بیضی دارند.

صورت قلبی

صورت قلبی یعنی درازی صورت بیشتر از پهنای آن است و پیشانی عریض‌ترین بخش صورت است و این افراد چانه‌های نسبتا باریک دارند.

برای صورت قلبی بهتر است مدل ویفرر، عینک با پل باریک، بدون فریم و عینک‌های گرد و بیضی بخرید. افرادی که صورت قلبی دارند نباید به هیچ عنوان عینک پروانه ای خریداری کنند.

صورت قلبی

صورت گرد

صورت گرد یعنی طول و عرض صورت با هم برابر هستند و چانه به اندازه پیشانی پهن است. برای این فرم صورت باید عینکی استفاده شود که صورت کشیده‌تر دیده شود. به همین خاطر عینک‌هایی که عرض بیشتری دارند بسیار مناسب خواهند بود، مثل عینک ویفرر.

افرادی که صورت گرد دارند باید از انتخاب عینک گرد، باریک، چندضلعی و کلاب‌مستر پرهیز کنند.

صورت گرد

صورت بیضی

صورت بیضی به این شکل است که درازی صورت از پهنای آن (عرض صورت) بیشتر است. در صورت بیضی، چانه گرد است و پهن‌ترین قسمت صورت، گونه‌هاست. البته پیشانی به اندازه‌ی خیلی کم از چانه پهن‌تر است.

با این مشخصات، بهترین عینک برای فرم صورت بیضی، مدلی است که پهن باشد تا درازی صورت را پوشش دهد. از این رو، عینک مدل ویفرر، خلبانی، بیضی، گرد، گربه‌ای و پروانه‌ای بهترین مدل‌های عینک برای صورت بیضی هستند.

افرادی که صورت بیضی دارند باید از خرید عینک‌های باریک پرهیز کنند.

شما باید فریم عینک را متضاد با فرم صورت خود انتخاب کنید. این تضاد باعث ایجاد تناسب و جذابیت در چهره شما می‌شود. به همین خاطر، عینک‌های ویفرر بیشتر از همه با صورت‌های گرد و بیضی تناسب دارند زیرا با مربعی بودنشان می‌توانند گردی صورت را تا حد زیادی کم کنند. این امر باعث می‌شود تا صورت متناسب‌تر از حالت عادی دیده شود.

صورت بیضی

نکته های کلیدی برای خرید عینک آفتابی ویفرر

  1. پهنای عینک ویفرر باید به اندازه پهنای صورت شما باشد. به این مفهوم که وقتی کسی از رو به رو به شما نگاه می کند، فریم عینک از گوشه های صورتتان بیرون نزند و لبه های دسته عینک نیز دیده نشود. (در این صورت فریم بسیار باریک خواهد بود)
  2. باید ابروهایتان از بالای فریم عینک ویفرر دیده شوند. یا دست کم نیمی از ابروها قابل مشاهده باشند.
  3. کره چشم دقیقا باید در مرکز عدسی‌های عینک قرار داشته باشند و از هر دو سمت راست و چپ، فاصله ای برابر داشته باشند. فاصله گوشه های چشم ها و لبه های فریم عینک در هر دو طرف چشم باید برابر باشند.
  4. چشم شما باید نیمه بالایی عدسی عینک را پر کند. پلک پائینی چشم باید در نیمه عدسی عینک قرار داشته باشد. یعنی اگر یک خط فرضی افقی روی شیشه ترسیم کنید، بخش پائین چشم باید مماس با آن باشد.
  5. دسته های عینک آفتابی ویفرر باید دقیقا روی گوش های شما قرار بگیرند. اگر عینک روی بینی شما درست نمی ایستد و دائم پائین می آید، باید از پایه دسته برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.
  6. فریم عینک به صورت کلی باید در میانه صورت هر فرد قرار بگیرد؛ به این ترتیب که بین دو نیمه بالایی و پائینی صورت یک تعادل زیبا ایجاد کند. به زبان ساده تر، فاصله بخش بالایی صورت از بالای فریم با بخش پائینی صورت از پائین فریم با هم برابر باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *